Nyheter

SINFULS PR GENOM ÅREN

Sveriges sexigaste namn, den sexigaste kommunen, kaloriräknaren och året som gick. Det är ett par av de PR-kampanjer som Sinful har haft stor framgång med. Genom åren har vi gjort mycket spännande PR, som har blivit ett sätt att skapa ett nära samarbete med våra kunder. Varje år kommer nya inlägg, som svenskarna ser fram emot att läsa.

Låt oss blicka tillbaka till 2015, då Sinful gjorde två kampanjer som svenskarna älskade. PR-kampanjerna sexkartan och Sveriges sexigaste namn togs emot med öppna armar av nyhetsmedia, och blev delades flitigt på Facebook när våra kunder taggade sina vänner. Som grundaren Tonny Andersen säger: “Om du har data som du kan presentera på ett spännande sätt, då har du en bra story att berätta för pressen.” Med andra ord kan “torr statistik” användas för att skapa något intressant, och det är en konst som Sinful behärskar.

 

Har du det sexigaste namnet?

Sveriges sexigaste namn blev en succé både 2015 och 2016. 2015 var det Jens och Birgitta som var de sexigaste namnen, medan Kjell och Inger tog titeln 2016. Om du har lust att testa hur sexigt ditt namn är, kan du göra det här.

 

Bor du i den sexigaste kommunen?

Tänk om du bor i en riktigt fräck stad, utan att du vet om det? Är du bosatt i Gällivare, då var du en del av 2015 års sexigaste kommun. 2016 var det lite oväntat Kiruna som tog titeln Sveriges sexigaste kommun, efter att ha legat på plats 56 året innan, medan Älvdalen kunde utses till landets minst fräcka kommun.

 

Sexiga turistorter

Har du ett sommarställe i Kalmar eller Åhus, eller brukar du tillbringa semestern i Halmstad eller Härnösand? Känns någon av dessa orter bekant, är du eventuellt en del av Sveriges lite fräckare befolkning. När Sinful gjorde en undersökning av svenska semesterområden, kunde en hel del erotiska tendenser utläsas. I Visby har man t.ex. en tendens att prygla varandra med paddlar, medan man i Båstad gillar lyxiga LELO leksaker. Kolla om ditt semestermål finns med, och få inspiration till årets heta sommarmånader.

 

En minst sagt inspirerande film

Det är framför allt en film som har väckt liv i nya intressen, och fått många att experimentera mer i sängkammaren. Du har säkert redan gissat det, men vi talar naturligtvis om Fifty Shades of Grey. Filmen skapade en hel del intresse för Sinfuls webbutik, vilket gav oss en massa information om skandinavernas sexvanor. Därmed hade vi ett perfekt utgångsläge för att skapa PR-kampanjen Fifty Shades Darker, som visade vilket nya vanor den svenska befolkningen hade lagt sig till med. Intresset för kampanjen var stort, förmodligen eftersom folk var nyfikna på vad andra hade för sig i sovrummet.

 

Året som gick

Alla gillar att se vad som är populärt för stunden, och vilka trender som ligger mest i tiden. Varje år Sinful blickar tillbaka på året som gick, för att undersöka vilka produkter som har varit mest populära, och se vad svenskarna har haft för favoriter de sista 12 månaderna.

När man har ett helt år på sig att samla in information, då kan man nämligen skapa riktigt spännande PR. Sedan 2016 har Sinful sammanställt svenskarnas vanor och föredragna tendenser, baserat på året som gick. Det första året kunde vi se att kvinnor köpte något fler sexleksaker än män, och att de då helst köpte sig en magic wand. Män införskaffade helst något till bakdelen, men generellt var årets stora trend en parvibrator.

Just detta att använda sexleksaker ihop med en partner, var en trend som höll i sig under 2017 också. Sinfuls Julkalender var en av årets bäst säljande produkter, och i en undersökning svarade hela 70% av de 2600 tillfrågade paren att de använt sexleksaker tillsammans. I övrigt gick männen, med knapp marginal, om kvinnorna som de som handlade mest – men de köpte hellre produkter till sin partner, än saker att använda själva.

Senaste nytt hittas ju dock i “Året som gick 2018”, där kvinnorna återigen tog ledningen i fråga om vilka som handlar mest. Detta trots att årets storsäljare var penisringar. Det såldes faktiskt så pass många penisringar, att det på höjden motsvarar 1,2 Eiffeltorn. Om du inte har varit i Paris själv, kan vi informera om att blir ett riktigt högt penisringstorn.

 

De 5 kärleksspråken

En del säger det med gåvor, andra med bekräftande ord eller fysisk kontakt, och ytterligare andra har ett helt annat sätt att visa sin kärlek på. Har du funderat över hur du bäst ska visa din partner att du älskar hen? Du kan ta reda det med Sinfuls test, som visar vilket kärleksspråk du pratar. Det finns totalt 5 olika språk, så se till att både du och din partner gör testet.

 

Kaloriräknare

Löpning och träning är bra för kroppen och ett utmärkt sätt att förbränna kalorier – det är sänggympa också. Sinful har skapat en kaloriräknare, där du kan ta reda på hur många kalorier du förbränner genom samlag. Räknaren är lätt att förstå och använda, och visar hur mycket du förbränner i olika ställningar. Den har också baserats på flera olika undersökningar, för att ge dig så exakta resultat som möjligt. Så välj din favoritställning, hoppa ner i dubbelsängen och börja bränna kalorier direkt.

 

Sinful får hela tiden in ny information, statistik och data, så vi kan alltid skapa nya och spännande PR-inlägg. Håll ett öga på vår blogg, så kanske du hittar något spännande som du vill undersöka närmare. PR likt ovanstående är något folk gärna låter sig inspireras av, kan relatera till, eller läsa bara för att det är intressant. Så pass simpel information som kundnamn kan ju faktiskt förvandlas till något riktigt kul. Som Tonny säger, om man har datan och förmår presentera den på ett spännande sätt, då ska man göra det, för då har man också en bra historia att berätta.