Sinful Team
Nyheter

Följ med in till skandinaviens största sexbutik

Vibrerande dildos, bilder av älskande par, ord som ”buttplug” och ”glidmedel” – det är bara några av ingredienserna i en helt vanlig arbetsdag på Sinful.se, Skandinaviens största erotiska e-butik. Hur är det egentligen att arbeta på ett sådant ställe? Följ med in bakom kulisserna och få en inblick i en väldigt speciell bransch.

Att arbeta med sexleksaker låter kanske i mångas öron som lite ”galet”, och är något som de flesta kan ha lite svårt att föreställa sig. Men medarbetarna på Sinful möter såklart många leenden, när de berättar vad de jobbar med.

De flesta människor har säkert en bild av hur man är och ser ut när man jobbar i en erotisk butik, men det är inte alltid den bilden stämmer överens med verkligheten.

Måste man vara ”sexexpert” för att få jobba på Sinful?

Måste man vara en sexexpert eller ha mer lust till sex än genomsnittssvensken för att få vara en del av Sinful-teamet? Det frågade vi Mathilde Mackowski, som är en av grundarna till Sinful.

Mathilde

Jag tror det är viktigt att man är en lekfull människa och att man älskar att leka med livet för att kunna vara en del av vårt team. Det är viktigt att alla medarbetare tycker att det är spännande att arbeta inom sex- och samlevnad, och att alla arbetar mot samma mål”, säger Mathilde.

Det var 2008 som hon startade webbshoppen, och hon ser den och medarbetarna som sitt lilla barn. Varje dag arbetar hon och hennes kollegor med att inspirera folk till ett bättre sexliv.

“Välkommen till Sinful, du talar med Johanne”

Att arbeta i sexleksaksbranschen är helt klart annorlunda i jämförelse med andra branscher”. Det menar Johanne från kundservice, som varje dag är i kontakt med kunderna.

Hon började på Sinful för att hon tyckte att det var ett intressant område, och ville gärna vara med att göra sex och sexleksaker mindre tabubelagt. Johanne talar varje dag med de danska kunderna om deras sexliv, och hon har därför stor inblick i vad som sker i de små hemmen.
Johanne
”I mitt arbete har kunden alltid högsta prioritet. Vi har en extra nära relation till våra kunder, då vi arbetar med ett ämne som är så privat , och det är mycket viktigt för oss att kunderna känner sig trygga. Vi har stor respekt för våra kunder och vi brinner verkligen för att hjälpa dem på bästa sätt, oavsett vad frågorna handlar om”, säger Johanne, som har varit anställd hos Sinful sedan 2013.

Men vilken typ av frågor är det egentligen som ni på Sinfuls kundservice får?

”När telefonen ringer vet man aldrig vilken typ av kund det är i andra änden. I många fall kan man höra att kunden verkligen har tagit mod till sig att ringa. Samtalen kan handla om allt från leveranstider till produktfrågor. Vår kundservice är ett viktigt organ inom verksamheten. Återkopplingen kunderna ger är nyttig för hela teamet när det handlar om t ex produktval, frakt, service och mycket mer”.

Han skickar dildoar till hela Skandinavien

Sören är pappa till två barn och är anställd på Sinful som lagerchef. Han springer dagligen runt bland sexleksaker i alla storlekar, färger och former. Tillsammans med 10 andra lageranställda ser de till att över 120 000 paket når ut till leksugna kvinnor och män i Skandinavien.Søren

Sören älskar sitt jobb. Han ser ingen större skillnad på att packa en dildo eller en lampa: ”Så länge man vet att det är sexleksaker det rör sig om, och att man har ett öppet sinne, så är det precis som vilken vanlig arbetsplats som helst”.

Som medarbetare på lagret har man alltid ett leende på läpparna och de älskar att packa allt ifrån de små till de stora beställningarna: ”Våra kunder är öppensinnade och leksugna, och det älskar vi”, säger Sören.

Vägen till ett bättre sexliv

När Mette (22 år) inte springer runt på handbollsplanen, är hon en av de 6 praktikanterna som är anställda på avdelningen för marknadsföring.

MetteVerksamheten utvecklas mycket snabbt och det krävs ett starkt marknadsföringsteam för att förmedla Sinfuls budskap om vägen till ett (ännu) bättre sexliv, till hela den skandinaviska befolkningen. Mette ser till att nyhetsbreven är spännande och relevanta för läsarna.

”Det är kul att få vara med att inspirera människor till ett härligt sexliv – och något som gör det ännu roligare är att det inte handlar om rågbröd eller löparskor”, ler hon.

Ord som ”dildo” och ”penisring” blir efter några gånger en del av vardagen och lika naturligt som att sätta på nytt kaffe. Även om språket, innehållet på hemsidan och varorna på lagret är annorlunda mot många andra verksamheter, så är det för de flesta medarbetarna ”just another day at the office” med alla uppgifter och rutiner – som på vilken arbetsplats som helst.