Psst... Visst kommer du ihåg årets fräcka Sinful Julkalender? >
Diskret forsändelseFördelar med att handla på Sinful.se
 

Returer och Reklamationer

Om du har några frågor gällande returer/återköp och reklamationer, vänligen kontakta oss.

Vi skickar alltid ett meddelande via e-post när vi har tagit emot den vara du önskar returnera, vare sig det är på grund av reklamation eller för att du har ångrat ditt köp. I mailet informerar vi dig om hur vi går vidare med din retur/reklamation.

Returer/Återköp

Vi erbjuder dig en 365 dagars ångerrätt från och med den dag då din beställning levererats (gäller pengarna tillbaka).

Din ångerrätt gäller endast om och när din vara/dina varor returneras till samma antal eller i samma skick som du fick den/dem. Om du öppnar förpackningen till en intimprodukt kan du inte längre returnera din vara. Detta av hygieniska skäl.

Du kan öppna/bryta förpackningen om det gäller varor som inte är avsedda för intimt bruk, så länge du returnerar dem till samma antal och i ursprungligt skick.

Din ångerrätt upphör även om det är uppenbart att varan/produkten har använts på ett sätt som uppenbart reducerar dess värde.

Följ länken här, skriv ut returlappen, fyll i den och skicka med den när du returnerar din vara/produkt.

Returnera varan/produkten direkt till:

Sinful ApS, Genvägen 1, 231 62 Trelleborg, Sverige

Observera att vi inte hämtar ut paket som skickats till postombud, och accepterar heller inte postförskott. Så snart vi har tagit emot din försändelse/vara och konstaterat att den uppfyller kraven för ångerrätten, kommer försäljningsbeloppet återföras till ditt kreditkort eller bankkonto.

Den enda kostnad är returportot. Spara kvittot och eventuellt kollinummer när du returnerar en vara till oss så att du kan dokumentera att du har skickat returen till oss.

Reklamationsrätt

Vi erbjuder dig 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Rätten att reklamera gäller inte om din vara gått sönder eller skadats som en följd av oaktsamhet, bristande underhåll, våld eller mixtrande. Kontakta oss angående om du behöver att bifoga originalförpackningen. Oftast är det bara nödvändigt att returnera den defekta varan som du av hygieniska orsaker gärna får returnera i en plastpåse.

Din reklamation måste meddelas oss inom rimlig tid efter att du upptäckt skadan/defekten. Vi håller returportot inom rimliga gränser. Om du vill byta till en annan produkt för samma värde betalar vi returportot och om du vill få pengarna i retur betalar du själv returportot.

Innan du returnerar din vara, vänligen kontakta oss via e-post: service@sinful.se. Observera att vi inte accepterar postförskott.

Vi återbetalar dina pengar genom att föra över dem till ditt kreditkort eller bankkonto. I vissa fall, t.ex. om du har bytt bank, får du dina pengar via girering. I så fall kommer vi att kontakta dig för bankupplysningar.

Felaktig beställning

Om du mottar en felaktig eller ofullständig beställning, vänligen kontakta oss så löser vi problemet så fort vi kan.