Köpvillkor

Om företaget

www.sinful.se ägs och administreras av SINFUL ApS.
Organisationsnummer: 502073-5824

Adress

Sinful ApS / Mcompany ApS
Genvägen 1
231 62 Trelleborg
Sverige
Tel: 0410 - 880 213

Alla produktpriser som visas på Sinful.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms och avgifter, men inte frakt. Alla priser är dagspriser.

När du handlar hos Sinful.se ingår du avtal på svenska.

Betalning

Sinful accepterar betalning med:
- Betalkort: VISA, Mastercard och Maestro
- Klarna faktura
- Swish
- PayPal

Vid kortbetalning så reserveras pengarna på ditt konto vid köptillfället, men dras först när dina varor skickas ut från vårt lager.

Om du betalar via PayPal eller Swish har du inte möjlighet att ångra eller reklamera din betalning.

När du handlar och betalar via vår hemsida, sparar vi enbart de upplysningar som behövs för att kunna leverera din beställning. Vi kan inte lämna ut din kortinformation, dra beloppet flera gånger, eller liknande.

Vi använder cookies bl.a. för att ge dig en bättre köpupplevelse, och vi är ansvariga för att dina upplysningar är säkra. Läs mer om hur vi använder cookies här.

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt* på varor du köpt online, men på Sinful har du upp till 365 dagars returrätt.

365 dagars begränsad returrätt

Hos oss har du möjlighet att ångra ditt köp i upp till 365 dagar. Här gäller en begränsad returrätt*. Det betyder att du efter avtal med kundservice kan returnera varan, och att produkten ska vara i samma skick, med bibehållen kvalitet och antal, som när du mottog den. Det betyder bl.a. att ätbara varor, glidmedel, batterier m.m. ska returneras oöppnade och innan bäst-före-datum är passerat.

Dessutom ska varan och dess förpackning returneras i samma skick som när du mottog dem. Originalförpackningen ska skickas med och den ska vara oskadd.

*Av hygieniska skäl förfaller ånger- och returrätten på intimprodukter om du öppnar produktförpackningen. Dvs. du förlorar din rätt att returnera varan om du bryter förseglingen på varor som av hälsomässig eller hygienisk grund inte är lämpliga att returnera. Varor som inte är för intim användning får du gärna öppna och inspektera, om du kan returnera dem i samma skick och i samma antal som vid mottagandet. Rätten att returnera varan förfaller även om du använder den på ett sätt som uppenbart väsentligt förminskar dess värde.

Varans skick när du returnerar den

Om varan (intimvaror undantagna) är öppnad eller testad utöver vad som beskrivs här ovanför, räknas den som använd, vilket innebär att du vid en retur endast får delar eller intet av köpesumman krediterad. Hur mycket pengar du får tillbaka beror på varans handelsmässiga värde. Dvs. att exempelvis lingeri får du gärna ta på för att prova, så länge som du kan returnera det i samma skick och emballage som du mottog det i.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp, får du tillbaka det belopp du har betalat in till oss. Om varan har sjunkit i värde till följ av din hantering, dras motsvarande belopp av från köpesumman.

Om du utnyttjar din ångerrätt krediterar vi dig kostnaden för de returnerade varorna utan onödiga dröjsmål, och senast 14 dagar efter att du åberopat ångerrätten. Om du utnyttjar din returrätt krediterar vi dig köpesumman för de produkter som du returnerar utan onödiga dröjsmål. Återbetalningen görs via samma betalningsmetod som du använde när du genomförde transaktionen, om inget annat har avtalats.

Vi kan frysa återbetalningen, tills dess att vi har mottagit varan du returnerar.

Om du ångrar ditt köp ska du kontakta Sinful:

Mail: service@sinful.se
Telefon: 0410 - 880 213
Adress: Sinful ApS / Mcompany ApS, Genvägen 1, 231 62 Trelleborg, Sverige.

Varorna returneras till:

Sinful ApS / Mcompany ApS, Genvägen 1, 231 62 Trelleborg, Sverige

Sinful tar ej emot paket som skickats med postförskott eller efterkrav. Du står själv för frakten, när du returnerar en vara.

Reklamation

Sinful erbjuder dig 3 års reklamationsrätt i enlighet med Konsumentköplagen. Gäller omfattande brister som konstateras vid normal användning av produkten. Det innebär att du antingen kan få din vara reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller ett prisavdrag, beroende på den aktuella situationen.

Reklamationsrätten täcker inte fel, skador och slitage som direkt eller indirekt har uppstått på grund av oaktsamhet, felaktig användning, bristande underhåll, våld eller oauktoriserat ingrepp.

Reklamation rörande fel och brister ska meddelas till Sinful.se inom rimlig tid, efter att felet eller bristen har uppdagats eller borde ha uppdagats. Är reklamationen berättigad, krediterar vi dig fraktkostnaderna, inom rimliga gränser. Varan ska alltid returneras försvarligt paketerad, och tänk på att alltid få en kvittering på returförsändelsen, så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Om du upptäcker fel/brister på en vara, ska du reklamera varan till oss senast 2 år efter att du mottog den. Det är viktigt att du snarast möjligt, och senast 2 månader efter att du upptäckt felet/bristen, informerar oss om att du vill reklamera varan.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Vid fel, brister eller ev. utebliven leverans ber vi dig kontakta oss:

Mail: service@sinful.se
Telefon: 0410 - 880 213
Adress: Sinful ApS / Mcompany ApS, Genvägen 1, 231 62 Trelleborg, Sverige.

Observera att Sinful inte accepterar paket skickade med postförskott eller efterkrav.

I tillfälle av prisavdrag, returnerade varor eller förbetalda varor som avbeställs innan de skickats ut, skall en fullständig eller delvis kreditering av köpesumman genomföras. Kreditering sker vanligtvis genom återbetalning till det kort du använde vid beställningstillfället, eller i undantagsfall via banköverföring. Sinful.se behöver då dina bankupplysningar, inkl. registrerings- och kontonummer.

Sekretesspolicy

Känsliga personuppgifter som registreras på Sinful.se, kommer aldrig lämnas ut, säljas, eller göras tillgängliga för en tredje part. All information lagras säkert och är endast tillgänglig för betrodda medarbetare hos Sinful.

Omkring 14 dagar efter att man köpt varor från Sinful.se, mottar man ett e-mail med en inbjudan om att skriva ett omdöme om den köpta produkten/produkterna. Det är helt valfritt, huruvida man vill skriva ett omdöme eller inte. I samband med recensionen kan kunden använda ett valfritt namn, och den angivna e-mailadressen använder vi endast för att kontakta vinnaren av “månadens bästa recension”, som belönas med ett presentkort hos Sinful.se till ett värde av 500 kr.

För att kunna ingå avtal med oss, måste du uppge följande uppgifter:
Namn, adress, telefonnummer och e-mailadress.

För att kunna leverera varor till dig, registrerar och vidaresänder vi dina personuppgifter.

Vi använder cookies bl.a. för att ge dig en bättre köpupplevelse, och vi är ansvariga för att dina upplysningar är säkra. Läs mer om hur vi använder cookies här.

Vidare registrerar vi IP-adressen varifrån eventuella köp genomförs. Informationen används som regel aldrig, men kan komma att användas vid en eventuell polisutredning. IP-adressen lagras så länge en eventuell polisutredning pågår. Alla falska beställningar polisanmäls!

Dataansvarig på https://www.sinful.se är Sinful ApS. VD:n och de anställda hos Sinful ApS har tillgång till den information som finns registrerad om dig. Du har alltid rätt att motsätta dig registreringen av dina uppgifter hos Sinful ApS. Du har också rätt att ta del av vilken information som finns registrerad om dig. Dessa rättigheter har du enligt Personuppgiftslagen (PUL). För yrkanden och frågor härom hänvisar vi till Sinful ApS via e-mail service@sinful.se. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.

Leverans

Sinful levererar varor med PostNord eller DHL. Leverans sker till mottagaren så fort som möjligt efter beställning. Korrekt leverans förutsätter dock att PostNord och DHL upprätthåller sin del av leveransavtalet. Om det uppstår förseningar hos PostNord eller DHL, kommer motsvarande försening att uppstå i leveransen till dig som slutkund. PostNords kvalitetsmål för leveranssäkerhet är minst 99% för postpaket. Tänk dock på att denna procentsats är genomsnittlig och kan täcka stora lokala och tidsbegränsade variationer.

Om leveransen är mycket försenad (flera dagar) eller uteblir helt, skickar Sinful naturligtvis ut en ny leverans utan extra kostnad.

Alla leveranser skickas med PostNord eller DHL, och frakten kostar från 39 kr. Beställer du för över 700 kr är frakten till DHL Serviceombud och PostNord postombud gratis. Fraktpriset bestäms utifrån vikten på de varor du har beställt, samt vart du vill att paketet ska skickas, och kan ses i kassan när du slutför din beställning. Leveranstiden är den förväntade leveranstid som Bring och DHL har uppgett.

Tänk på att du som kund alltid har rätt att häva ett köp och få pengarna tillbaka, om det uppstår dröjsmål med leveransen. Enligt Konsumentköplagen ska dina varor levereras senast 30 dagar efter att du beställt dem, om inget annat har avtalats. Det gäller både beställningar i fysiska butiker och på nätet. Om du vill häva köper på grund av dröjsmål, har du rätt att få dina pengar tillbaka inom 14 dagar.

Det kan uppstår förseningar med din leverans på grund av exempelvis tullhantering. Sinful ansvarar inte för denna typ av förseningar och kan inte hållas ansvariga för dem.

Klagomål och upprättelse

Klagomål över en vara eller en tjänst köpt hos oss, kan anmälas till ARN - Allmänna reklamationsnämnden. Du kan läsa mer på deras hemsida: https://www.arn.se/

Du kan även lämna in ditt klagomål till Europeiska kommissionen, och på så vis få hjälp med tvistlösning online. Det är en bra väg att gå när du handlar med företag i andra EU-länder.
Du lämnar in ditt klagomål här: http://ec.europa.eu/odr

När du lämnar in ett klagomål ska du ange vår e-postadress service@sinful.se.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Köpvillkoren uppdaterades senast 29.11.2018

Standardblankett för ångerrätt

(Denna blankett ska bara fyllas i och returneras om ångerrätten åberopas)

Till:
Sinful ApS / Mcompany ApS
Genvägen 1
231 62 Trelleborg

Email: service@sinful.se


Jag meddelar härmed att jag vill åberopa ångerrätten för det köp jag ingått angående följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________

Beställt den: _______________________________ Mottaget den: _______________________________

Konsumentens namn: ____________________________________________________________________

Konsumentens adress: ___________________________________________________________________

Konsumentens underskrift: _________________________________________ Datum: _________________
(endast om blanketten lämnas in i pappersform)