Köpvillkor

Om företaget

www.sinful.se ägs och administreras av MCompany ApS.
Organisationsnummer: 502073-5824 (CVR: DK32887848)

Adress

Mcompany ApS
Genvägen 1
231 62 Trelleborg
Sverige
Tel: 0410 - 880 213

Alla produktpriser som visas på Sinful.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms och avgifter, men inte frakt. Alla priser är dagspriser.

När du handlar hos Sinful.se ingår du avtal på svenska.


Betalning

Sinful accepterar betalning med:
- Betalkort: VISA, Mastercard och Maestro
- Klarna faktura och delbetalning
- Swish
- PayPal

Vid kortbetalning så reserveras pengarna på ditt konto vid köptillfället, men dras först när dina varor skickas ut från vårt lager.

Om du betalar via PayPal eller Swish har du inte möjlighet att ångra eller reklamera din betalning.

När du handlar och betalar via vår hemsida, sparar vi enbart de upplysningar som behövs för att kunna leverera din beställning. Vi kan inte lämna ut din kortinformation, dra beloppet flera gånger, eller liknande.

Vi använder cookies bl.a. för att ge dig en bättre köpupplevelse, och vi är ansvariga för att dina upplysningar är säkra. Läs mer om hur vi använder cookies här.

Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.

Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av det totala utnyttjade kreditbeloppet, eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. Mer information om Klarna Konto, inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation, finner du här.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.


Åldersgräns

Du ska vara myndig för att handla hos Sinful.se. Personer under 18 år är minderåriga och därmed omyndiga. När du genomför ett köp på hemsidan bekräftar du härmed att du är minst 18 år gammal.


Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt på varor du köpt online, men på Sinful har du upp till 365 dagars returrätt*.

365 dagars begränsad returrätt

Hos oss har du möjlighet att ångra ditt köp i upp till 365 dagar. Här gäller en begränsad returrätt*. Det betyder att du kan returnera en vara, men att produkten ska vara i samma skick, med bibehållen kvalitet och antal, som när du mottog den. Det betyder bl.a. att ätbara varor, glidmedel, batterier m.m. ska returneras oöppnade och innan bäst-före-datum är passerat.

Dessutom ska varan och dess förpackning returneras i samma skick som när du mottog dem. Originalförpackningen ska skickas med och den ska vara oskadd. Vi rekommenderar att du alltid returnerar dina paket med spårbar frakt, så att du vet vart det befinner sig.

*Av hygieniska skäl förfaller ånger- och returrätten på intimprodukter om du öppnar produktförpackningen. Dvs. du förlorar din returrätt om du bryter förseglingen på varor som av hälsomässig eller hygienisk grund inte är lämpliga att returnera. Varor som inte är för intim användning får du gärna öppna och inspektera, om du kan returnera dem i samma skick och i samma antal som vid mottagandet. Returätten förfaller också om du använder varan på ett sätt som uppenbart väsentligt förminskar dess värde.

Varans skick när du returnerar den

Om varan (intimvaror undantagna) är öppnad eller testad utöver vad som beskrivs här ovanför, räknas den som använd, vilket innebär att du vid en retur endast får delar eller intet av köpesumman krediterad. Hur mycket pengar du får tillbaka beror på varans handelsmässiga värde. Dvs. att exempelvis underkläder får du gärna ta på för att prova, så länge som du kan returnera det i samma skick och emballage som du mottog det i.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du har betalat in till oss. Om varan har sjunkit i värde till följ av din hantering, dras motsvarande belopp av från köpesumman.

Om du utnyttjar din ångerrätt krediterar vi dig kostnaden för de returnerade varorna utan onödiga dröjsmål, och senast 14 dagar efter vi fått besked om att du ångrat ditt köp. Återbetalningen görs via samma betalningsmetod som du använde när du genomförde transaktionen, om inget annat har avtalats.

Vi kan frysa återbetalningen tills dess att vi har mottagit varan du returnerar. Vi rekommenderar att du alltid använder sig av en spårbar fraktmetod när du returnerar varor, och kom ihåg att få ett kvitto som bevis på att du har lämnat in paketet för returnering.

Är du osäker på hur du utnyttjar din ångerrätt kan du kontakta kundtjänst:

Mail: service@sinful.se
Telefon: 0410 - 880 213

Varorna returneras till:

Mcompany ApS
Genvägen 1
231 62 Trelleborg
Sverige

Sinful tar ej emot paket som skickats med postförskott eller efterkrav. Du står själv för frakten, när du returnerar en vara. Vi rekommenderar att du använder dig av en spårbar fraktmetod, eftersom du ansvarar för paketet tills dess att vi har mottagit varorna i retur på vårt lager. Sinful lämnar inte ut returfraktsedlar.


Reklamation

Sinful erbjuder dig 3 års reklamationsrätt i enlighet med Konsumentköplagen. Gäller omfattande brister som konstateras vid normal användning av produkten. Det innebär att du antingen kan få din vara reparerad, utbytt, eller få ett prisavdrag, beroende på den aktuella situationen.

Reklamationsrätten täcker inte fel, skador och slitage som direkt eller indirekt har uppstått på grund av oaktsamhet, felaktig användning, bristande underhåll, våld eller oauktoriserat ingrepp.

Reklamation rörande fel och brister ska meddelas till Sinful inom rimlig tid, efter att felet eller bristen har uppdagats eller borde ha uppdagats. Vänligen kontakta kundtjänst, och bifoga eventuella bilder, videor eller annan dokumentation som påvisar felet eller bristen. Vi återkommer sedan med instruktioner.

Om du upptäcker fel/brister på en vara, ska du reklamera varan till oss senast 2 år efter att du mottog den. Det är viktigt att du snarast möjligt, och senast 2 månader efter att du upptäckt felet/bristen, informerar oss om att du vill reklamera varan.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Vid fel, brister eller ev. utebliven leverans ber vi dig kontakta oss:

Mail: service@sinful.se
Telefon: 0410 - 880 213
Adress: Mcompany ApS, Genvägen 1, 231 62 Trelleborg, Sverige.

Observera att Sinful inte accepterar paket skickade med postförskott eller efterkrav.

Vid en reklamation har du som utgångspunkt rätt att få din köpta vara ersatt med en motsvarande produkt.


Leverans

Sinful levererar varor med PostNord eller DHL. Leverans sker till mottagaren så fort som möjligt efter beställning. Korrekt leverans förutsätter dock att PostNord och DHL upprätthåller sin del av leveransavtalet. Om det uppstår förseningar hos PostNord eller DHL, kommer motsvarande försening att uppstå i leveransen till dig som slutkund. PostNords kvalitetsmål för leveranssäkerhet är minst 99% för postpaket. Tänk dock på att denna procentsats är genomsnittlig och kan täcka stora lokala och tidsbegränsade variationer.

Om leveransen är mycket försenad (flera dagar) eller uteblir helt, skickar Sinful naturligtvis ut en ny leverans utan extra kostnad.

Alla leveranser skickas med PostNord eller DHL, och frakten kostar från 35 kr. Beställer du för över 700 kr är frakten till DHL Serviceombud gratis. Fraktpriset bestäms utifrån vikten på de varor du har beställt, samt vart du vill att paketet ska skickas, och kan ses i kassan när du slutför din beställning. Leveranstiden är den förväntade leveranstid som PostNord och DHL har uppgett.

Tänk på att du som kund alltid har rätt att häva ett köp och få pengarna tillbaka, om det uppstår dröjsmål med leveransen. Enligt Konsumentköplagen ska dina varor levereras senast 30 dagar efter att du beställt dem, om inget annat har avtalats. Det gäller både beställningar i fysiska butiker och på nätet. Om du vill häva köper på grund av dröjsmål, har du rätt att få dina pengar tillbaka inom 14 dagar.

Det kan uppstår förseningar med din leverans på grund av exempelvis tullhantering. Sinful ansvarar inte för denna typ av förseningar och kan inte hållas ansvariga för dem.


Produktrecensioner

När du skriver en kundrecension av en produkt på Sinfuls hemsida, samtycker du till att Sinful får kopiera, radera, modifiera, publicera och översätta innehållet i produktrecensionen. Du ger oss tillstånd att använda texten i våra webbutiker, inklusive andra domäner än den du skrev din kundrecension i. Du godkänner samtidigt att vi kan anpassa recensionen och använda den i marknadsföring via övriga försäljningskanaler.

Recensionen ska skrivas på svenska och i ett lättförståeligt språk utan svärord, stötande formuleringar eller liknande. Du bör inte kopiera din recension från andra kunder eller andra webbplatser. Du ska inte skriva HTML-taggar eller lägga in länkar i din recension.

När du skickar in din kundrecension har du möjlighet att skriva ditt fulla namn, enbart ditt förnamn eller ett smeknamn i ”namnfältet”. Du kan således skriva en helt anonym recension. Mailadressen ska vara den du använda i samband med att du köpte produkten på Sinful.se. Din mailadress kommer aldrig att visas i samband med din recension.

Vi förbehåller oss rätten att radera kundrecensioner som inte lever upp till ovanstående.


Sekretesspolicy

Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter här.


Klagomål och upprättelse

Klagomål över en vara eller en tjänst köpt hos oss, kan anmälas till ARN - Allmänna reklamationsnämnden. Du kan läsa mer på deras hemsida: https://www.arn.se/

Du kan även lämna in ditt klagomål till Europeiska kommissionen, och på så vis få hjälp med tvistlösning online. Det är en bra väg att gå när du handlar med företag i andra EU-länder.
Du lämnar in ditt klagomål här: http://ec.europa.eu/odr

När du lämnar in ett klagomål ska du ange vår e-postadress service@sinful.se.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Köpvillkoren uppdaterades senast 15.01.2021


Standardblankett för ångerrätt

(Denna blankett ska bara fyllas i och returneras tillsammans med produkten om ångerrätten åberopas)

Till:
Mcompany ApS
Genvägen 1
231 62 Trelleborg


Jag meddelar härmed att jag vill åberopa ångerrätten för det köp jag ingått angående följande varor/tjänster:
__________________________________________________________________________________

Beställt den: _______________________________ Mottaget den: _______________________________

Konsumentens namn: ____________________________________________________________________

Konsumentens adress: ___________________________________________________________________

Konsumentens underskrift: _________________________________________ Datum: _________________