Så returnerar du en vara

Hos Sinful kan du returnera oöppnade paket eller enskilda oanvända varor i upp till 365 dagar*.

*Av hygieniska skäl förfaller returrätten på intimprodukter om du öppnar produktförpackningen. Dvs. du förlorar din returrätt om du bryter förseglingen på varor som av hälsomässiga eller hygieniska skäl inte är lämpliga att returnera. Varor som inte ska användas intimt får du gärna öppna och inspektera, om du efterföljande kan returnera dem i samma skick och i samma antal som när du mottog dem. Du får alltså till exempel gärna prova de underkläder du köpt, om du kan returnera dem i samma skick och i den originalförpackning som du mottog dem i. Returrätten förfaller dock om du använder varan på ett sätt som uppenbart väsentligt förminskar dess värde.

Returnera hela din beställning eller en enskild vara

Du kan returnera paketet/varan till oss genom att:

- neka att ta emot leveransen av paketet om du har beställt hemleverans.
- låta bli att hämta ut paketet hos postombudet, varpå ditt paket automatiskt returneras till Sinful helt utan omkostnad för dig
- själv skicka tillbaka paketet/den oanvända varan till oss inom den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar, eller inom 365 dagar från dagen du genomförde din beställning. När du returnerar något du har mottagit/hämtat ut hos postombudet är det du själv som står för returfrakten. 

Om du har frågor kring ovanstående hittar du våra kontaktupplysningar här.

Såhär gör du om du ångrar ditt köp

Du kan returnera det du beställt om varan är oanvänd eller oöppnad. När du vill utnyttja din returrätt för hela eller delar av din beställning ska du göra följande:

- Skriv ut retursedeln, fyll i den och lägg den i paketet. Skicka sedan paketet i retur till Sinful ApS, Genvägen 1, 231 62 Trelleborg.
- Kan du inte skriva ut retursedeln kan du även skriva av den för hand, fylla i den och skicka med den i paketet.
- Det är du som ansvarar för varans skick fram tills att vi mottagit returen på vår adress. Du bör därför se till att emballera den ordentligt innan du skickar iväg returen.
- Du ska själv betala eventuella fraktkostnader när du returnerar en eller flera varor. Sinful lämnar inte ut returfraktsedlar när du vill utnyttja din returrätt efter att du har mottagit/hämtat ut ditt paket.

OBS! Sinful accepterar inte postförskott. Vi accepterar endast paket som skickats med postgång direkt till vår adress. Det är du som betalar för frakten när du returnerar ett paket.

Återbetalning

När du åberopar din ångerrätt på 14 dagar för oöppnade eller oanvända varor, görs återbetalningen senast 14 dagar efter att vi har mottagit returen av dina varor.

Utnyttjar du Sinfuls 365 dagars* returrätt för oöppnade eller oanvända varor, görs återbetalningen när vi har mottagit varan och kontrollerat att den lever upp till villkoren för den begränsade returrätten.

Du kan läsa mer om återbetalning här.

Har du frågor är du alltid välkommen att kontakta oss.

Reklamationsfrist

Sinful följer den svenska Konsumentköplagen, så när du handlar hos oss har du alltid 3 års reklamationsrätt. Om du upptäcker fel/brister på en vara ska du reklamera varan till oss senast 3 år efter att du mottog den.

Det är dock viktigt att du snarast möjligt, och senast 2 månader efter att du upptäckte felet/bristen, informerar oss om att du vill reklamera varan.

Vid eventuella tvister följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.

Så gör du om du vill reklamera en vara

Om du vill utnyttja din reklamationsrätt ska du göra följande:

- Kontakta kundservice på service@sinful.se.
- Vi informerar dig därefter om den fortsatta processen.